Ahad, 2 Disember 2007

Test Run (Cuba Lari?)

Alhamdulillah dan Assalammualaikum kepada semua. kepada sesiapa yg terserempak dengan blogsite ni. jangan panik².. ini merupakan satu lagi tapak cara utk kami menghebahkan kepada umum tentang aktiviti kami di Shah Alam. ini juga merupakan satu percubaan untuk menjadikan tapak blog ini sebagai satu 'online profile / report' utk semua aktiviti kami di masa depan. sudah setahun masa berlalu, cita-cita kami (Komiti LTSA) hendak wujudkan satu tapak khas bagi tujuan ini.. sebenarnya banyak kekangan.. tapi pelan pelan kayuh, akhirnya berputik juga niat ni dan berjaya diterjemahkan. Insyallah, site ni akan cuba provide semaksima input mengenai isi layar tanchap yang dijalan di bandar shah alam dan lokasi² lain.

Apa Beza tapak blog ini dengan yang ini?
Pertama sekali, ia di kendalikan oleh sekumpulan manusia yang berlainan walaupun ia sebenarnya berhubungkait. Memang nama Layar Tanchap™ kelolaan TPC™ dinaung oleh Federasi yang sama dan Komiti Layar Tanchap Shah Alam merupakan sebuah cawangan lain. Oleh itu, adalah logik jika kami di LTSA cuba memaksimakan penggunaan teknologi untuk menghebahkan makluman kepada umum mengikut faktor logistik dan geografi kami. Malah tidak keterlaluan jika dikatakan fungsi tapak blog ini pada masa akan datang, akan menjadi tapak sokongan kepada laman web utama kami.

Apa Fungsi tapak blog ini?
Objektif perlaksanaan blog ini adalah sebagai pelapor kepada segala aktiviti (selalunya yang berkaitan dengan agenda seni) yang dijalankan oleh Komiti, TPC, FAITO, Rakan² Taulan, Penggiat² Seni dan Kebajikan. Sekiranya ada diantara kamu yang mempunyai bahan untuk dihebahkan (cth : acara, website, iklan, pengumuman, dll...), boleh dikirimkan kepada kami melalui email ini : layartanchap.sa@gmail.com. Insyallah sebarang perkhabaran akan diketengahkan dengan pertimbangan sewajarnya.

Siapa Komiti™?
Komiti merupakan sekumpulan manusia yang telah dan pernah, menyaksikan sesuatu dari acara Layar Tanchap, teruja dengan konsep komuniti dan ingin menyumbang sesuatu, kembali kepada komuniti tempat asal mereka. Walaupun pada dasarnya tidak semua ahlil komiti berada di penempatan yang sama, namun permulaannya telah disahkan bahawa pusat operasi untuk Layar Tanchap cawangan baru ini, yang juga dikawalselia oleh Xtra Large Ent, sebuah syarikat tempatan akan diadakan di Shah Alam. Secara umumnya, setiap Komiti ini merupakan individu² yang berminat dengan konsep fungsi hiburan ringan, anjuran secara gotong royong dari komuniti setempat dan penggiat² seni yang memerlukan suasana yang positif sebagai tempat untuk menyalurkan persembahan mereka.


Insyallah, banyak lagi perkara yang boleh diketengahkan pada post yang akan datang. Sekiranya ada sebarang pertanyaan, boleh diajukan kepada kami melalui emel layartanchap.sa@gmail.com

0 Comments:

 

blogger templates 3 columns